Ku jejak kasih semalam, mengharung rindu bagai lautan tak bermusim. Kepayahan jua kutatang bagai segunung intan. Takdir yang datang ku sisip doa, penuh redha. Kesabaran yang kupertahankan bagaikan sebuah percaturan. Bukan sedikit pengorbanan ini.

Sesungguhnya aku masih dan terus mencari CINTA...

Cintamu sesegar embun nan pagi, Semakin resah menanti terbit mentari, Hangatnya yang membakar mengeringkan, Segala keindahan yang penuh kepalsuan...



Thursday, February 4, 2010

Muhammad Syafi Mirza bin Shaharudin


Adik adalah panggilan buat anak ku yg kedua..Muhammad Syafi Mirza lahir pada hari Ahad, 13 Ogos 2006 jam 8.06am. Semasa sarah baru berusia 11 bln..aku disahkan mengandung adik..kesian kakak tak sempat nak bermanja pueh2 dia dah berkongsi syg dan kasih dengan adik. Tp inilah yg dikatakan rezki Allah Taala...dan semasa scan adik waktu berusia 5 bln dlm perut umy Allah juga telah memberikan rezki pada ku ngan suami seorang cahayamata lelaki..perkara inilah yg membuatkan air mata suamiku menitis..kerana dia mmg nak sgt bb boy...aku bersyukur..even kehadiran adik di luar jangkaan tp allah kurniakan bb boy buat ku dan suami. Setelah beberapa bulan dlm kandungan kami pun berpindah dari rumah mertua di cheras ke putrajaya. Dengan kakak yg masih kecil aku mengadung mmg amat2 meletihkan..namun perkara2 beginilah yg membuatkan aku tabah menjd seorang ibu. Adik juga lahir setelah 3 hari lewat dari tarikh jangkaan bersalin..perkara ini membuatkan aku jd takut kerana pengalaman yg aku dpt semasa mengandungkan sarah...mengandungkan adik aku rasa aku kuat berbanding sblmnya..mungkin aura anak lelaki..pada hari sabtu 12.8.06 pg semasa suami ku pergi kerja..dah ada pun kuar tanda darah...tp sbb tak sakit..n boleh lg mengemas satu rumah aku pun buat tak kisah..pukui 12 mlm dtg sekali lg tanda darah..masa tue...aku dah rasa sakit yg dtg selang 5-10 minit. Masa tue parents aku mmg dah ada...mak aku pun ckp yg muka aku dah lain so suami aku ketika itu lembik kerana keracunan makanan harus kuat untuk menghantar aku ke HUKM..pukui 2 lebih aku smpi di pendaftaran doktor check mengatakan laluan sudah terbuka 4 cm..teruih aku kena usung masuk labour room..sblm kena tolak masuk labour room doktor siap sound supaya lepas nih kena betui2 jarakkan kehamilan..mentang2lah anak2 aku rapat..tp ada aku kisah..hahahah...masa aku dlm labour room aku diberi antibiotik supaya apa yg sarah dpt semasa dia lahir tidak kena pada syafi...masa teruih berganjak doktor pakar mengatakan jantung anak aku tak stabil..oohhh tidak..apakah dugaan yg perlu aku hadapi lg...bermcam2 cara mereka lakukan...contohnya: dari dlm rahim aku mereka ambil sampel kulit kepala syafi..dua tiga kali..smpi tobek pala anak aku masa kuar..heheh..lepas tue dorang pasang wayar yg harus disalurkan ke kepala syafi mungkin untuk monitor degupan jantungnya...smpi ada satu ketika aku dah tak tertahan..aku minta pd dr pakar disitu untuk bedah jerklah aku nih..sbb dah tak tahan sgt..so doktor tue pun beballah kat aku dgn loghat indon dia seboleh2nya kalau boleh normal dorang takkan bedah..sbb bb pun okay..dorang kata bedah lg susah nnt...apa2 jerklah aku pun dah miong2 sbb dok pekena gas bg tahan sakit..tp sakit teruk gak..ngan kesakitan yg sesekali menerjah...yg seronoknya...waktu aku ckp pada doktor yg aku rasa nak beranak dah..doktor tue boleh ckp..teranlah..hadoii..aku pun dah tak tahan sgt..mengeran dan seterusnya meneranlah..hambiq kao kalut abis semua..ada ka suh aku hold..manalah nak boleh...ish2..so syafi kuar tak sempat dorang nak buat per2...hahah ituler sapa suh aku teran..yg paling aku tak dpt lupakan..smpi skrg aku masih terasa bagaimana last push tue kaki syafi menendang mcm menolak utk kuar..n kalau tengok syafi skrg...tak heran kalau dia boleh tendang utk kuar dari rahim aku.....tp apa2 pun adik..macam mana nakal adik sekalipun umy dan aby amat2 syg pada adik...adik adalah kekuatan umy dan adik adalah Geng Bas Sekolah aby...luv u adik...