Ku jejak kasih semalam, mengharung rindu bagai lautan tak bermusim. Kepayahan jua kutatang bagai segunung intan. Takdir yang datang ku sisip doa, penuh redha. Kesabaran yang kupertahankan bagaikan sebuah percaturan. Bukan sedikit pengorbanan ini.

Sesungguhnya aku masih dan terus mencari CINTA...

Cintamu sesegar embun nan pagi, Semakin resah menanti terbit mentari, Hangatnya yang membakar mengeringkan, Segala keindahan yang penuh kepalsuan...



Thursday, February 4, 2010

Engkau Suamiku...


9.2.2002 - Declare ( kalau tengok tmpt declare pun nak tergelak..)

9.2.2003-setahun bercinta

9.8.2003-bertunang

6.3.2004-Bernikah di Masjid Putrajaya

1.5.2004- Bersanding di Penang, umah arwah tok

15.5.2004- Bersanding di Dewan PPR, Desa Razak.


Yer...lelaki itu adalah Shaharudin Ahmad, Bersyukur Ya Allah engkau kurniakan lelaki itu buat suamiku..Yer..tipu kalau aku katakan dia terlalu sempurna buatku...tetpi aku jua tidak sempurna buat dia..tetapi dari ketidaksempurnaan itulah kami melengkapi satu sama lain..Bersamamu kesabaran membakar di jiwa. Mana ada perkahwinan yg tidak pernah dilanda badai...Tetapi kami harungi jua...Kdg2 perangai aku yg ntah apa2 nih..dia hadap dengan sabarnya...aku jua begitua..give n take. Kadang2 perbalahan kita hanya kepada perkara yg remeh temeh buatmu..tetapi pd aku adlaah sesuatu yang amat2 besar..kdg2 aku rasa kau tidak begitu serius dengan sesuatu perkara..tetapi itulah suamiku...yg aku respect pada dia...apa yg berlaku dia tak pernah nak ingat balik...past is past...jgn dia lupa perkara2 penting dlm idup kami n anak sudahlah..hehehhe..walau dia tak seromantik mana..ttp apa jua permintaan ku akan dia sediakan...walau mengambil masa ...aku tahu kdg2 perangai ku yg cemburu tak kena tempat menjd tekanan buat dia...tetapi itu adalah aku..kau perlu bersabarlah menerima hakikat itu..tetapi jauh disudut hatiku..aku cuba untuk memperbaiki kelemahan2 aku..Aku mahu menjd yg terbaik buat mu..supaya nnt bila aku pergi dahulu meninggalkan engkau wahai suamiku...ada sesuatu yg akan menjd kenangan buat mu...Suamiku...walaupun apa jua yg berlaku..aku mengharapkan kejujuran mu. Jujurlah denganku..kerana dari kejujuran akan menimbulkan kesetiaan dan seterusnya ikatan yg tak pernah padam hingga keakhirnya. Dan ketahuilah yg aku amat2 bersyukur kerana memilikimu dan tertalu takut suatu hari nnt akan kehilanganmu...Biarlah ajal sahaja yg memisahkan kita..untuk hidup bersama2 anak2 tanpamu adalah sesuatu yg mustahil untuk ku hadapinya..kerana engkau adalah kekuatan ku...hanya kasih syg dan kepercayaan yg harus aku bina dari dlm diri yg boleh aku balas dengan kebaikan yg kau berikan utk ku dan anak2...


Walau apa pun yg mereka katakan..hanya aku yg tahu kerana aku adalah isterimu...


Ya Allah panjangkanlah jodohku dengan Shaharudin Ahmad kerana engkau telah kurniakan aku seorang suami..sahabat..yg tidak pernah aku jangkakan...Anak2 ku..ketahuilah bahawasanya kamu perlu bersyukur..kerana dikurniakan seorang Aby yang amat2 bertanggungjawab serta menyayangi kamu berdua...


Apa pun yang perlu kita hadapi dlm rumahtangga kita nnt..biarlah kita jujur dan ikhlas antara satu sama lain...Dan semoga jodoh kita berkekalan hingga ke akhirnya...


Bie, even satu hari nnt ayang perlu berkorban apa jua2 utk bie..ayang redha..kerana biarlah di dunia dan akhirat ..bie menjadi kekasih dan suami Ayang.


Ayang LUV Bie...